Napadlo vás někdy, jak taková firma vyrábějící čisticí prostředky pro domácnost přemýšlí o tom, jaké by měla použít vůně? Určitě hodně, kromě kvality je právě vůně tím, co především rozhoduje o úspěchu nebo neúspěchu. A i když budeme hodně teoretizovat o kvalitě výrobků, pro zákazníka je kvalita ve chvíli, kdy výrobek kupuje, stále ještě skryta.
Nákup čistícího prostředku
Sami jistě víte, že když si kupujete nějaký šampon, krém nebo čisticí prostředek, aviváž nebo prací prášek, tak automaticky přičichnete. A když je to příjemné, tak se ve vašich rukou výrobek ohřeje déle a možná skončí i v nákupním košíku. Kdy to příjemné není, tak putuje zpátky na pult. Jak prosté!
A také se můžete přistihnout u toho, že opravdu prvním kritériem, které intuitivně člověk rozeznává, je právě vůně. A kvalita je na druhém místě v tuto chvíli. A poté, až když učiníme svoji vlastní zkušenost s tímto výrobkem, se k němu buď vrátíme, protože nejenže pěkně voněl, ale také byl opravdu skvělý, nebo se k němu nevrátíme, protože sice voněl, ale jinak… Tady vzniká věrnost k určité značce výrobku.
Pojďme se podívat, jaké vůně výrobci používají nejčastěji. Proč asi?
Citrusové vůně
To je klasika a snad v každé řadě a u každého výrobce najdete cosi, co voní po citrusech. Citron, pomeranč, mandarinka, někdy kombinované s citronovou trávou nebo granátovým jablkem či jiným ovocem. Citrusové vůně působí svěže a český zákazník je na ně roky zvyklá. Proto je to taková sázka na jistotu, něco pro stálé a starší zákazníky. Faktem je, že mladší generace raději sáhne po něčem novém. Navíc vůně citrusů působí na člověka ochlazujícím pocitem.
Lesní vůně, vůně jehličnanů
Ty se často používají v chemii určené pro toalety a to proto, že jejich vůně je trvanlivá a po použití na místě chvíli vydrží. Také patří k těm klasickým, takže po nich většinou bezmyšlenkovitě sáhneme s pocitem, že „takhle to přece vždycky bylo, takže to musí být kvalitní“. Vůně jehličnanů se někdy kombinují se svěžími vůněmi máty nebo peprmintu, dobře k sobě sedí a zvýrazňují jedna druhou. Tím se potom prodlužuje i doba, po kterou vám vůně doma vydrží. Přírodní esence působí i jako přírodní desinfekce ovzduší.
Květinové a romantické vůně
Klasika. Květiny, levandule, jarní květy. Vůně frézií a svěží květinkové vůně. Ty nejčastěji najdete na přípravcích pro běžný úklid. Třeba nyní má Sidolux tři novinky, ve kterých si můžete vůni květin přenést při úklidu do svého domova…, univerzální čistič s vůní modrých květin, modrá romance a levandulový ráj.
Levandule je výrazná, a pokud je ve výrobku použita přírodní esence, tak působí i desinfekčně, nejen na povrchy, které jí ošetřujeme, ale i ve vzduchu. Oblíbené jsou vůně jarních květin, frézií, lilií, kosatce nebo konvalinek.
Speciální vůně, vanilka, ambra
Mezi opravdu speciální vůně, a to už můžeme řadit mezi takové parfémy, pak patří vůně, které vám vezmou dech. Nejčastěji se používají do aviváží, do pracích prášků, gelů, žehlících sprejů či do sašetek k prádlu. Tady se s vůní pracuje jako s parfémem. Ambra, vanilka, pižmo, černý rybíz, bergamont, cedrové dřevo, to vše potom v kombinaci se svěžími vůněmi vytvoří harmonické kompozice, které u opravdu kvalitních výrobků vydrží vonět na prádle jako opravdu dobrý parfém.
Vůně čistících prostředků
Pak se zkuste do úklidu zamilovat právě přes vůně!