Nakupování úklidových prostředků. Několikrát za měsíc nebo spíše několikrát za čtvrtletí, pokud vyjmeme prací prostředky. Cílený nákup úklidových prostředků v průběhu celého roku by se dal spočítat na prstech obou rukou.
Překvapivým zjištěním tedy je, že úklidové prostředky nekupujeme zase tak často. Jen málokdy jsou běžnou součástí rodinného nákupu jídla. Spíše k nim můžeme přistupovat jako třeba k nákupu oblečení, i když se dá předpokládat, že pěnu na koberec nebo prostředek na mytí nádobí kupujeme s mnohem menším zapálením než novou sukni na jaro.
Pokud tedy kupujete úklidové prostředky vícekrát…
Nové trendy dávají vale žlutému odmašťujícímu univerzálu na třicet korun, kterým umyjete okna, nádobí i podlahu. No, ale také ho musíte koupit možná tak jednou za měsíc, protože brzy dojde. Sem tam i v takovém případě kupujete jiné přípravky, které z různých důvodů zůstávají nakonec ležet netknuty. Člověk má totiž přirozenou potřebu šetřit na něčem, na čem mu zase až tolik nezáleží – a to pro mnoho lidí prostě úklid není. Není prioritou. Vždyť je jen málo lidí, kterým by úklid domácnosti připadal způsobovanou radostí jako kosmetická péče o… no o domácnost.
Ale právě to je pravda a když k tomu tímto způsobem přistoupíte, nejenže ušetříte, ale také najdete kus radosti v činnosti, která vás jinak otravovala.
Takže dejte vale úklidovým prostředkům, které sem tam kupujete, spotřebováváte ho mraky a výsledek pořád není nijak potěšující. V souhrnu totiž možná utratíte víc než ten, kdo jde za osvědčenými a speciálními přípravky.
Pokud tedy kupujete úklidové prostředky jen vzácně…
Potom patrně patříte do té druhé skupiny, která si na úklidu dává záležet a ví, že kvalitní přípravek má mnoho výhod. Ano, je to prvně vyšší investice, ale takto koncipované přípravky „typu power, active“ nebo jinak koncentrované úklidové prostředky s vyšší účinnou silou, jsou opravdu účinnější a balení vydrží déle. Není výjimkou, že takový odmašťovač na trouby vydrží i rok a déle, protože aktivní pěna se vytvoří ze skutečně malého množství tekutiny v lahvičce. Mnohem hůře byste dopadli čištěním sporáku laciným abrazivem – když si připočtete několik zničených houbiček a také nervů, vychází varianta pečlivého výběru přípravku opravdu lépe.
Každý povrch potřebuje jinou péči
Jinak se také čistí okna speciálním sprejem, jinak se bojuje proti prachu antiprachovými spreji, jinak se myje podlaha čističem pro tento účel vytvořeným, jinak se pracuje s kobercem čištěním čas od času aktivní pěnou nebo práškem. A když ještě budete pátrat kromě kvality i po pěkné vůni, může se z úklidu stát i docela relaxační činnost.
Často také používáme nadmíru úklidových prostředků
Problémem hospodyněk často je také to, že používají příliš velké množství při jednorázovém úklidu. Když už, tak už – řeknete si a pořádně přihnete prostředkem na mytí nádobí nad dřez, pořádně nastříkáte na okno.
Vždycky se v rámci úspor vyplatí si přečíst návod výrobce, kolik se čeho kam dává. Ruku na srdce, kdo to ale dělá? Zkuste to. Návod na zadní straně také skrývá tajemství, jak ušetřit, jak si nastavit míru v ruce jinak a povzbudit tak chuť sáhnout po něčem speciálním.
Mezi expertní a vysoce specializované prostředky na úklid patří i výrobky Sidolux, řady Expert. Mrkněte!